Ajuts a indústries per projectes de prevenció, preparació per a la reutilització i reciclatge de residus industrials

Aprovat el Reial Decret que estableix la figura de l’autoconsum energètic col·lectiu
16/04/2019
Ajuts a projectes de foment de l’Economia Circular 2019
24/05/2019
Aprovat el Reial Decret que estableix la figura de l’autoconsum energètic col·lectiu
16/04/2019
Ajuts a projectes de foment de l’Economia Circular 2019
24/05/2019

Ajuts a indústries per projectes de prevenció, preparació per a la reutilització i reciclatge de residus industrials

Amb la publicació de la RESOLUCIÓ TES/1106/2019, de 25 d’abril , l’Agència de Residus de Catalunya publica les bases per la línia de subvencions per l’execució de:

  • Projectes de prevenció, de preparació per a la reutilització i de reciclatge de residus industrials,
  • Projectes de recerca industrial i desenvolupament experimental aplicats al camp de la prevenció, de la preparació per a la reutilització i del reciclatge de residus industrials.

S’hi poden beneficiar empreses i agrupacions d’empreses amb establiment operatiu a Catalunya, amb una intensitat de l‘ajut de fins al 40% en el cas de PIMEs, amb un import màxim per beneficiari de 120.000 €.

Com a novetat interessant enguany es dona la possibilitat d’actuacions en què es redueixi el volum de residus per processos d’extracció de l’aigua continguda (dins projectes de classe A1 o A2), així com la preparació de material per fer valorització energètica.

Actuacions subvencionables: 

Classe A: Projectes de prevenció, de preparació per la reutilització i de reciclatge de residus industrials. Modificació dels processos productius i aplicació de les millors tecnologies disponibles que tinguin per objecte: 

  • A1. La prevenció dels residus en el mateix procés productiu. 
  • A2. La preparació per a la reutilització, el reciclatge dels residus generats per la finalitat original o a l’economia general i la separació eficient dels residus que en permeti la valorització posterior. 
  • A3. La modificació de processos per poder admetre materials reciclats com a matèria primera del procés. 

Classe B: Projectes de recerca industrial i de desenvolupament aplicats en el camp de la prevenció, de la preparació per a la reutilització i del reciclatge de residus industrials. Els projectes de recerca i desenvolupament (R+D) poden incloure la recerca industrial i el desenvolupament experimental: 

  • B1. Projectes d’R+D per a la prevenció de residus i pel reciclatge en origen dels residus industrials, i per al disseny i la implantació de tecnologies més netes en els processos de fabricació. 
  • B2. Projectes d’R+D de disseny de prototips i projectes pilot o assajos experimentals per a la millora dels processos productius. 
  • B3. Projectes d’R+D en els processos de fabricació per substituir matèries primeres amb residus i/o materials reciclats, o per a la recerca de residus i/o materials reciclats que puguin esdevenir matèries primeres del procés 

Des d’OîCOS podem assessorar-vos en el vostre projecte i realitzar la tramitació d’aquesta subvenció. Som experts en millora de la gestió de residus industrials i assessors acreditats en economia circular.

Termini de presentació: 21/08/2019